17 Ocak 2011 Pazartesi

3-6 YAŞ COCUĞUN GELİŞİM ALANLARI

48 - 60 AYLIK ÇOCUKLAR İÇİN


PSİKOMOTOR GELİŞİM
Çizgi üzerinde yürür.
• Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar.
• Çift ayakla sıçrar.
• Geri geri çift ayak sıçrar.
• Tek ayak üzerinde sıçrar.
• Tek ayak üzerinde birkaç saniye durur.
• Ayak değiştirerek iner ç›kar.
• Topu kendisi sıçratıp yakalar.
• Topuk ve ayak ucuyla yürür.
• Dokuz blokla kule yapar.
• Modele bakarak yuvarlak ve kare şeklini çizer.
• Çeşitli şekiller çizer ve boyar.
• Boncuk, makarna vb. nesneleri ipe dizer.

SOSYAL - DUYGUSAL GELİŞİM
• Adını- soyadını ve yaşını bilir.
• Toplum içinde kendinden beklenen sosyal davranışları sergiler.
• Yetişkinlerin konuşmalarına katılır.
• Oyuncaklarını paylaşır.
• Grup oyunlarında yetişkinlerin liderliğini kabul eder.
• İzin ister.
• Bir sorunu olduğu zaman yard›m ister.
• Övülmekten hoşlanır.
• Kendinden küçüklere yard›m etmeye karşı isteklidir.

DİL GELİŞİMİ
• Kendisine verilen üç yönergeyi dinler ve yerine getirir.
• BirleŞik cümleler kullan›r.
• Resimdeki saçmalıkları açıklar.
• Zıt sözcükleri söyler.
• Konuşmalarında bağlaç kullanır.
• Konuşmalarında sözcüklerin olumsuz biçimlerini de kullan›r.

BİLİŞSEL GELİŞİM
• İnsan resmini 6 ögeyi içerecek şekilde çizer.
• 4 - 8 parçalı bul yapı tamamlar.
• 1'den 10'a kadar olan nesneler ile rakamlar aras›nda ilişki kurar.
• Nesneleri ortak özelliklerine göre ( taşıtlar, hayvanlar, büyük / küçük nesneler, ağ›r / hafif
nesneler vb.) sınıflandırır.
• 1'den 20'ye kadar ezbere sayar.
• 3'lü, 4'lü eşit setleri eşleştirir.
• İki yarım daireyi birleştirip tam bir daire yapar.
• Baştaki, sondaki ortadaki gibi mekansal konumlar› ay›rt eder.
• Bir olayı oluş sırasına göre sıralar.
• Model olunduğunda 10 küpten kule yapar.• Nesnelerin neden yapıldığını söyler.
• “Neden?” sorusuna cevap verir.
• Dokuları ayırt eder.
• 8 rengi isimlendirir.
• Renkleri gruplandırır..
• Renkleri tonlarına göre sıralar.
• Bazı paraları tanır ve isimlendirir.
• Kısa bir süre önce gördüğü resmi hatırlar.
• Eksik resimleri modele bakarak tamamlar.
• Gösterilen resimle ilgili bir öykü anlatır.
• Öyküdeki 5 ana noktayı hatırlar ve tekrarlar.
• Neden-sonuç ilişkilerini kurar.
• Etkinliklere bağlı olarak günün hangi zaman›nda olduğunu söyler.
• Bir nesnenin diğerine göre ağır ya da hafif olduğunu söyler.


ÖZBAKIM BECERİLERİ
• Yardımla saçını tarar.
• Giysisindeki büyük düğmeleri ilikler, çözer.
• Boyuna uygun bir askıya ceketini ya da hırkasını asar.
• Ayakkabılarını bağlar ve fiyonk yapar.
• Ellerini ve yüzünü yardımsız yıkar.
• Dişlerini fırçalar.
• Sofra kurallarına uyar.
• Yemekle ilgili araç gereçleri uygun kullan›r.
• Sofra kurmak gibi ev işlerinde yardımcı olur




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Utangaçlığın Ve Çekingenliğin Çocuklar Üzerindeki Etkisi


Çocuğunuz utangaç, içine kapanık bir yapıyamı sahip. Bunun çocuğunuz üzerindeki etkileri nelerdir? Çocuğunuzu psikolojik olarak nasıl etkiler işte sorularınızın cevabı. Ailesi ve çevresinin etkisiyle çekingen ve utangaç bir yapıya sahip olan çocuklar ileride yeterince sosyalleşemiyor ve bu durum onların başarılarını büyük ölçüde olumsuz etkiliyor. Çocuğun bireysellik duygusunun gelişmesinde ve özgüvene sahip olmasında kuşkusuz en büyük görev anne-babalara düşüyor.

Çocuklar büyüdükçe özellikle onun her ihtiyacını sağlayan annesinden bağımsızlaşması gerekmektedir. Çocuğun bireyselleşmesini sağlayacak olan anne ya da ona bakan kişidir. Bazı ebeveynler çocuk büyüdüğü halde bunu görmekte zorlanır ve ona bebek gibi muameleye devam ederler. Bu da o çocukta özgüven eksikliğine neden olur. Bu da onların başarılarını olumsuz etkiler

İzleyiciler