48 - 60 AYLIK ÇOCUKLAR İÇİN
PSİKOMOTOR GELİŞİM
• Çizgi üzerinde yürür.
• Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar.
• Çift ayakla sıçrar.
• Geri geri çift ayak sıçrar.
• Tek ayak üzerinde sıçrar.
• Tek ayak üzerinde birkaç saniye durur.
• Ayak değiştirerek iner ç›kar.
• Topu kendisi sıçratıp yakalar.
• Topuk ve ayak ucuyla yürür.
• Dokuz blokla kule yapar.
• Modele bakarak yuvarlak ve kare şeklini çizer.
• Çeşitli şekiller çizer ve boyar.
• Boncuk, makarna vb. nesneleri ipe dizer.
SOSYAL - DUYGUSAL GELİŞİM
• Adını- soyadını ve yaşını bilir.
• Toplum içinde kendinden beklenen sosyal davranışları sergiler.
• Yetişkinlerin konuşmalarına katılır.
• Oyuncaklarını paylaşır.
• Grup oyunlarında yetişkinlerin liderliğini kabul eder.
• İzin ister.
• Bir sorunu olduğu zaman yard›m ister.
• Övülmekten hoşlanır.
• Kendinden küçüklere yard›m etmeye karşı isteklidir.
DİL GELİŞİMİ
• Kendisine verilen üç yönergeyi dinler ve yerine getirir.
• BirleŞik cümleler kullan›r.
• Resimdeki saçmalıkları açıklar.
• Zıt sözcükleri söyler.
• Konuşmalarında bağlaç kullanır.
• Konuşmalarında sözcüklerin olumsuz biçimlerini de kullan›r.
BİLİŞSEL GELİŞİM
• İnsan resmini 6 ögeyi içerecek şekilde çizer.
• 4 - 8 parçalı bul yapı tamamlar.
• 1'den 10'a kadar olan nesneler ile rakamlar aras›nda ilişki kurar.
• Nesneleri ortak özelliklerine göre ( taşıtlar, hayvanlar, büyük / küçük nesneler, ağ›r / hafif
nesneler vb.) sınıflandırır.
• 1'den 20'ye kadar ezbere sayar.
• 3'lü, 4'lü eşit setleri eşleştirir.
• İki yarım daireyi birleştirip tam bir daire yapar.
• Baştaki, sondaki ortadaki gibi mekansal konumlar› ay›rt eder.
• Bir olayı oluş sırasına göre sıralar.
• Model olunduğunda 10 küpten kule yapar.• Nesnelerin neden yapıldığını söyler.
• “Neden?” sorusuna cevap verir.
• Dokuları ayırt eder.
• 8 rengi isimlendirir.
• Renkleri tonlarına göre sıralar.
• Bazı paraları tanır ve isimlendirir.
• Kısa bir süre önce gördüğü resmi hatırlar.• Eksik resimleri modele bakarak tamamlar.
• Gösterilen resimle ilgili bir öykü anlatır.
• Öyküdeki 5 ana noktayı hatırlar ve tekrarlar.
• Neden-sonuç ilişkilerini kurar.
• Etkinliklere bağlı olarak günün hangi zaman›nda olduğunu söyler.
• Bir nesnenin diğerine göre ağır ya da hafif olduğunu söyler.
ÖZBAKIM BECERİLERİ
• Yardımla saçını tarar.• Giysisindeki büyük düğmeleri ilikler, çözer.
• Boyuna uygun bir askıya ceketini ya da hırkasını asar.• Ayakkabılarını bağlar ve fiyonk yapar.
• Ellerini ve yüzünü yardımsız yıkar.
• Dişlerini fırçalar.
• Sofra kurallarına uyar.• Yemekle ilgili araç gereçleri uygun kullan›r.
• Sofra kurmak gibi ev işlerinde yardımcı olur
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder